Sunday 18 March 2012

saya bahagia dengan awak !!

BAHAGIA sangat! opps!,, jangan salah faham dulu.. & AWAK jangan nak perasan yeep.. sorry,, entry nie bukan untuk awak.. tapi untuk awak yang sorang lagi..

yes! kenapa saya bahagia?? sebab dengan awak lah saya dapat luah perasaan saya..
story morry.. tiap- tiap hari duk ngadap muka awak jew.. adoosh! sakit mata nie! huu~,, tak de sakit mata nya.. saya happy sejak saya kawan dengan awak.. kalau dulu ( sem lepas ) saya asyik menangis jew setiap hari.. tapi masuk sem nie... tangisan tuu dah jadi gelak tawa antara saya dan awak.. awak dah buat hidup saya bermakna kembali.. ceiiwah! ye ke?? =p



satu g.. awak banyak tolong saya.. especially tyme STUDY! wohoo~.. saya nie memang agak bengap wal lembab sikit.. so,, memang saya sangat-sangat perlukan bimbingan.. saya tak mampu nak berdikari seorang diri lagi awak.. then,, bila awak muncul jew dalam hidup saya,, seolah-olah rasa macam bercahaya balik hidup nie.. wuhuu~,,awak ajar saya jawab soalan math,, fizik.. & ingat lagi tak kita study sama-sama masa tyme MID SEM EXAM hari tuu?? ololoo~,,best sangat study sama-2 masa tuu kan.. =).. daripada tak faham.. saya jadi faham.. & daripada faham sikit,, saya jadi faham banyak.. ALHAMDULILLAH.. saya dapat jawab dengan baik semua soalan-2 tuu.. tapi result nya tak tahu laa macamana nantii..huhuu..

“Teman yang paling baik adalah apabila kamu melihat wajahnya, kamu teringat akan Allah, mendengar kata-katanya menambahkan ilmu agama, melihat gerak-gerinya teringat mati.” 





yeah! rasa macam tak sangka pulak kan kita dapat rapat macam nie.. kalau dulu.. cakap pown kadang-kadang jew.. awak duk berkepit dengan orang lain.. & saya pulak dengan orang lain.. syukur lah.. Allah pertemukan saya dengan awak kat sini & pada sem nie.. harap-2 bukan sem nie jew k?? sampai habis sem 0r degree or dah beranak pinak pown saya harap awak & saya still boleh go 0n macam sekarang even lebih lagi.. sebab saya tak nak PISANG BERBUAH DUA KALI.. haha.. ( mengarut!)


"Seseorang itu dikenali berdasarkan sahabatnya, maka berwaspadalah / bersikap bijaksanalah dalam memilih sahabat." (Riwayat Ahmad) 

okey lah budok nebeng !! sempena kau dah ade blog.. aku nak sebut sikit lah nama kau dalam blog aku nie.. haha..

nama dia kan.. TENGKU SYAIFA IZZURA ! 

Doa Untuk Sahabat
Umar Ibnu al-Khattab meriwayatkan:
عن عمر رضي اللهم عنهم قال استأذنت النبي صلى اللهم عليه وسلم في العمرة فأذن لي وقال لا تنسنا يا أخي من دعائك فقال كلمة ما يسرني أن لي بها الدنيا 


kita jaga friendship kita nie betul-2 ye awak.. sebab saya sayang awak sangat-2.. (~_^)

(Pada hari kiamat kelak) orang yang bersahabat saling bermusuhan di antara satu sama lain, kecuali orang-orang yang bertaqwa." (al-Zukhruf:67) 



“Jika seseorang itu sayang kepada sahabatnya maka hendaklah dia beritahu bahawa dia menyayanginya.” (Riwayat Abu Daud) 

# kau sayang aku tak?? cepat cakap!! =D

Ad-Dailami meriwayatkan daripada Anas r.a.; Sabda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud; “Kerapkanlah memberi hadiah kerana ia boleh meneguhkan kasih sayang dan menghilangkan persanggitan hati.” (Riwayat Thabrani) 

# ehem ehem!! 
belikan nie untuk aku! lalala~ =P

*( ya ALLAH.. loya tekak aku cakap 'saya' 'awak' dengan kau.. =p )

2 comments:

  1. Alaaaaaaaahai sweet nye awak nie. Terharu saya! AWAK yg sorang lagi tu jgn nak perasan ye. entri nie bukan untuk awak. Tapi untuk yg tulis komen nie. Haha. SAYANG AWAK EZZAH FARHANAH!! :D Friendship till jannah. Insyaallah.

    ReplyDelete
  2. (^_~) mampu senyum jew.. =p

    ReplyDelete