Thursday 23 February 2012

hijrah menuju SYURGA !

daa lame tak update blog.. sebab ?? tak ada apa-2 yang nak di update kan.. =) ..

nak cerita pasal HIJRAH .. alhamdulillah.. dah banyak sekarang dengar orang yang nak berhijrah .. hijrah ke mana?? of coz laa ke arah kebaikan kan.. ke SYURGA yg kekal abadi.. same goes to me.. syukur lah.. ALLAH masih sayang akan diri ini.. dan Dia menginkan saya menjadi seorang MUSLIMAH SEJATI.. tapi.. saya tak boleh nak cakap banyak sangat laa sekarang.. sebab saya masih dalam proses utk BERUBAH juga.. masih banyak yang perlu dipelajari..

=)


berita baik utk awak !! =) .. saya daa slow-2 start belajar pakai tudung labuh yang bidang 60 / 50 .. saya pinjam tudung roomate.. huhu.. ( nanti saya akan kumpul tudung koleksi sendiri pula,, beli sendiri punya lah pulak! ) ALHAMDULILLAH.. insyaallah saya akan cuba istiqamah !! nie semua saya buat sebab ALLAH & untuk awak juga.. sebab saya nak jadi isteri awak yang SOLEHAH.. saya pon tak tahu kenapa tiba-tiba jew datang kekuatan utk lakukan semua nie... awak ingat lagi apa saya pernah cakap?? '' ALLAH akan permudahkan jalan kita jika niat kita IKHLAS ''

“…Allah memimpin sesiapa yang dikehendakiNya kepada nur hidayahNya itu….” (surah an-Nur,24: ayat 35)



masuk hari nie.. hampir seminggu kot kita stop mesej kan?? tapi terasa lama nya macam sebulan !! wuhuu~.. & selama seminggu nie juga,, saya praktis kan diri saya pakai tudung besar tuu.. alhamdulillah.. tak rasa beban ! & i like it ! rasa macam terjaga jew .. dan syukur juga sebab banyak dapat feedback yg memberansangkan drpd classmates & kawan-2..  untung nya dapat IIUM nie adalah.. mendekatkan diri kepada ALLAH.. & senang nak berubah kan..so,, dah tak menyesal malah bersyukur sangat-2.. thanks ALLAH.. everythings happen for a reason ! =)




dalam kegembiraan pown mesti akan ada masalah juga kan.. i don't know why,, minggu nie emosi sangat-sangat goyah! sangat tak stabil.. asyik rasa nak nangis jew.. & setiap kali saya nangis tuu laa saya rasa nak mesej & call awak.. tapi bila difikirkan balik.. buat apa saya mengadu kat awak sedangkan saya ada ALLAH.. =) ..




3 comments:

  1. alhamdulillah ezzah .
    aku doa mu skmo :)

    ReplyDelete
  2. ok la tu..bukan senang nak berubah ke arah kebaikan..tahniah n teruskan :)

    ReplyDelete
  3. thanks na.. ;) .. rindu awok ! =)
    insyaallah akn ku teruskan.. ;)

    ReplyDelete