Sunday 5 February 2012

bila terasa rindu .. =)

''semua orang akan rasa rindu kalau hati dah kata sayang kan.. tapi jangan lah rindu tuu melebihi daripada rindu kita pada Allah & rasulullah'' ,, ini lah ayat yang ada seorang hamba Allah nie pernah cakap kat saya.. insyaAllah tak akan lebih..

saya akan bagi sepenuh kasih sayang saya pada

1st.. Allah
2nd.. Rasulullah
3rd.. Mama & Abah & family
4th.. Awak
5th.. Kawan
6th.. Guru

dan semua makhluk Allah atas dunia nie..



tapi tak semua orang boleh bagi sepenuh kasih sayang to the only ONE kan..
awak pun selalu cakap .. '' awak adalah orang yg pertama yg saya sayang selepas Allah,, Rasulullah & umi,ayah saya'' TERHARU ~ =)






saya akan ingat semua ayat-2 awak..
'' saya janji akan jadikan awak isteri saya ''
'' saya percayakan awak ''
'' saya akan tunggu awak sampai bila-2 & tak akan cari perempuan lain ''
& ayat nie saya paling suka !! '' SAYANG AWAK KERANA ALLAH ''



saya harap sangat semua nie bukan hanya kata-2 yang manis diucap.. tapi akan menjadi satu realiti yang sangat-2 saya impikan selama nie.. salah satu impian saya adalah,, nak dapat seorang suami yang setia,, sayang saya sepenuh hati & akan jaga & bimbing saya hingga ke syurga .. boleh kew awak buat semua tuu ??



semalam saya cerita kat awak.. saya terbaca satu berita pasal '' SUAMI PUKUL ISTERI '' dalam paper..
dan awak terus cakap ..'' awak takut saya pun macam tuu kew?? ,, tak kan laa,, saya tak kan buat macam tuu '' .. ok,, saya memang tak nak awak jadi macam tuu.. dan saya percaya awak bukan jenis lelaki yg macam tuu kan.. memang selama nie dugaan saya silap.. bukan semua lelaki jahat & suka permainkan hati perempuan.. ternyata awak sangat-2 menjaga hati saya.. sikit pun awak tak kan biar kan tercalar.. awak tak pernah marah-2 saya tak tentu pasal.. kalau marah pun mesti sebab saya degil & tak buat apa yang patut.. tapi saya selalu jew marah-2 awak,, tengking-2.. sorry awak.. saya janji,, kalau kita kahwin nanti.. saya akan jadi isteri awak yg solehah & insyaallah saya tak akan marah suami saya.. awak jangan risau yep ..=)



minggu lepas awak ada p0st barang kat saya kan..tapi bukan barang saya pun.. simkad yang kawan-2 saya tempah dari awak.. memang saya excited sangat bila dengar jew nama saya diumum kan untuk ambil barang p0st kat mahallah office.. dalam hati,,'' ada tak dia hantar hadiah or something untuk aku sekali eyk?? '' lepas jew ambil barang tuu,, saya dah boleh rasa.. macam tak ada jew.. ''errmmm =( ,, tak apa lah..xkesah pun''
masa bukak sampul tuu,, still berharap.. tp hampa.. xpew.. sampul pun jadi lah.. saya simpan lagi taw sampul surat awak.. yg dulu pun ada lagi.. kawan-2 saya semua puji tulisan awak .. '' tulisan dia ke tuu?? comey g0p'' =) .. bangga,, walaupun bukan tulisan saya.. ;) .. saya gantung sampul tuu tepi katil saya taw.. ;p ,, roomate saya pernah cakap '' eleh,, saje jew gantung tepi katil.. mesti lepas bangun tidur jew terus tengok sampul tuu kan ?? '' saya senyum jew.. saje-2 je gantung.. buat hiasan.. =P .. tapi,, awak tak perlu lah nak bangga sangat ye.. sampul jew pun.. =) ..






hari tuu pun saya ada beli satu key-chain handset nie taw.. bentuk monyet.. tapi comey sangat.. satu warna pink & satu lagi merah .. masa saya beli tuu saya tak fikir apa-2 pun.. just beli untuk suka-2 bazir kan duit.. sampai lah satu hari.. kawan saya tanya.. '' kenapa ada dua?? nie mesti untuk pakwe satu kan? '' then tibe2 je saya terus jawab,, '' haha.. a'ah.. bila dah ada pakwe nanti saya akan bagi kat dia satu.. kalau awak tengok dah tak ada satu tuu,, makna nya saya daa bagi lah tuu '' =) ...tapi kita jauh lah awak.. tak pew.. saya tolong simpan kan untuk awak ye.. nanti bila awak masuk meminang saya.. saya bagi.. =) ..






saya pernah suruh awak dengar lagu '' AKU PINANG KAU DENGAN BISMILLAH '' .. saya harap awak dah dengar .. saya suka lagu tuu.. maksud nya mendalam.. bila saya dengar lagu tuu .. mesti saya akan ingat awak.. tapi jarang-2 jew pun saya dengar lagu tuu.. so, tak de lah selalu sangat ingat awak .. haha,, jangan koo0ya lebih2 lak.. =P .. lagu yang awak pernah tuju kat saya tuu pun saya selalu dengar .. '' BURUNG TAK BERSAYAP ''

melihat sesuatu yang indah tentang dirimu mimpiku
namun aku hanya bisa menyentuhmu lewat lagu

ku berharap bahagiamu slalu kan kau jelang
namun aku hanya bisa menyentuhmu
lewat khayal ku lewat rasaku

kau terlalu nyata untukku
kau terlalu cantik tuk diriku
dan ku hanya bisa berangan
tuk terlelap disudut hatimu

ku hanya burung tak bersayap
yang tahu kan tinggi nya amat
dan ku hanya bisa berangan
tuk terbang nun di sudut hati mu



PAKCIK / MAKCIK !! (nickname awak & saya)
alahai,, apa lah.. tension betul lah awak nie.. selalu jew panggil saya makcik.. walaupun saya tak suka dengan panggilan tuu.. tapi saya pun selalu juga panggil awak ''PAKCIK'' kan.. haha.. balas balik!
hari tu pun bila saya suruh awak st0p panggil saya '' MAKCIK'',, tapi awak still tersasul juga panggil saya dengan nickname tuu.. tua !! =P ..sampai kawan-2 awak & saya pun tahu dengan nickname tuu.. awak pernah cerita,, kalau saya mesej awak,, kawan awak akan cakap ,, '' tu tuu,, makcik mg mesej tuu '' ,,tapi dengan nickname tu lah kita jadi makin rapat kan.. =) .. awak cakap awak panggil saya dengan nama tuu masa nie jew.. lepas kahwin nanti tukar lah pulak.. ermm,, yee yee jew laa...




awak betul-2 nak saya jadi isteri awak kan?? awak jangan lupa DOA & jangan tinggal SOLAT taw.. supaya Allah merahmati hubungan kita & lembut kan hati mama,, abah,, umi & ayah.. =) AMIIN .. ! 


~SALAM SAYANG DARI SAYA UNTUK AWAK HANYA KERANA ALLAH~



1 comment: